Ustalanie cen

Dodane: 02-08-2017 06:49
Ustalanie cen ceny transferowe dokumentacja

Ceny_transferowe Przykład- opis z Wikipedii

Jeżeli cena transferowa między spółkami B i A:

a) Zostanie ustalona na 250 000 EUR (wartość rynkowa) ? zobowiązanie podatkowe (bez uwzględniania kosztów uzyskania przychodu) wyniesie odpowiednio 50 000 EUR w kraju A ((500 000 - 250 000) x 20%) i 25 000 EUR w kraju B (250 000 x 10%), w sumie 75 000 EUR.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ceny_transferowe


W kraju A podatek dochodowy wynosi

Ceny transferowe stosowane w tych transakcjach mogą mieć decydujący wpływ na ostateczną wysokość zysków lub strat w poszczególnych częściach grupy, a ostatecznie także na konkurencyjność grupy wobec innych przedsiębiorstw.

Stosowanie odpowiedniej polityki cen transferowych, może znacząco wpłynąć na zobowiązania w podatku dochodowym przedsiębiorstw, szczególnie gdy członkami grupy są przedsiębiorstwa z krajów o różnorodnych systemach podatkowych.

Spółka A sprzedaje w kraju A towar importowany z kraju B, gdzie posiada spółkę córkę ? Spółkę B. Wartość rynkowa towaru dostarczanego przez spółkę B to 250 000 EUR, a cena dla ostatecznego odbiorcy to 500 000 EUR. W kraju A podatek dochodowy wynosi 20%, gdy w kraju B wynosi on 10%.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ceny_transferowe


Powierz się w ręce biura rachunkowego

Jeżeli prowadzimy swoją firmę, to na pewno nieraz zastanawialiśmy się nad tym, co zrobić, aby obciąć koszty jej utrzymania i zmaksymalizować dochód. Okazuje się więc, że na wielu polach można faktycznie dokonać pozytywnych zmian. A w księgowości? Ta działka bardzo często jest zmorą dla przedsiębiorców, bowiem to tam powstaje często zamieszanie i to tam nigdy nie kończy się lista papierów do przejrzenia? Jeżeli nie jesteśmy więc zadowoleni z pracy naszego działu księgowości, to go usuńmy i przenieśmy całą tę biurokrację do biura rachunkowego, w którym profesjonalnie naszą księgowością zajmą się osoby znające się na rzeczy. W ten sposób zaoszczędzimy wiele pieniędzy, nerwów i czasu, a dodatkowo nie będziemy musieli wynajmować powierzchni pod dział księgowy. Jak widać ? same plusy.



© 2019 http://magazyn.augustow.pl/